dimarts, 12 de juny de 2007

Veneçuela, Youtube i Antena 3

Segons ens informa Rebelión, Antena 3 ha manat retirar del Youtube els vídeos d'un debat sobre RCTV. Casualment (o no tant) la part que defensava la postura del govern de Chávez estava formada pels autors del llibre sobre Veneçuela que apareix a la llista que vaig fer ahir. Jo havia mirat el documental aquest cap de setmana passat, i tampoc el vaig trobar res de l'altre món. Sens dubte molt interessant, sobretot tenint en compte el telespectador habitual d'A3, per tampoc em va semblar mereixedor de la majoria de comentaris o titulars que s'han pogut llegir aquests dies a mitjans afins a Chávez (que si "nou ridícul de la part antichavista", que si "lliçó magistral de la causa bolivariana"). Penso que no n'hi va haver per tant, i són detalls com aquesta exaggeració els que em fan tenir un cert recel amb el tema veneçolà (o revolucionari en general). Val a dir que l'Alegre i el Fernández Liria tampoc van acabar d'estar fins (em convencen molt més amb els seus articles), i va ser una ocasió no del tot aprofitada. D'altra banda (a aquesta banda de l'Atlàntic), la repressió a la dissidència segueix decididament cap endavant. I aquí ningú s'endú les mans al cap. Avui han tornar a desallotjar Miles de Viviendas, i l'han mig tirat a terra. El moviment okupa passa per moments molt durs: tant els desallotjamens com l'opinió desfavorable del ciutadà estàndard estan augmentant fins a límits inimaginables fa uns mesos.