dijous, 31 de juliol del 2008

James Harff, Ruder Finn i la visió de Sèrbia

(1) Ruder Finn Global Public Affair és una important companyia americana dedicada a les "relacions públiques", és a dir, a manipular l'opinió de la gent. James Harff n'és un alt directiu, i durant la guerra dels Balcans va dirigir la campanya en favor de les regions que demanaven la independència de l'Estat Iugoslau (Croàcia, Bòsnia i Kosova). El Canal 2 francès el va entrevistar una vegada (aquí en podeu llegir una bona part), i entre d'altres perles va assegurar que "vam ser capaços d'oferir una història simple de bons i dolents" i que la demonització de Sèrbia es va aconseguir a base de difondre rumors infundats i relats d'atrocitats i crims de guerra sense verificar. Aquesta campanya va ser encarregada pels EEUU, i anava encaminada principalment [seguidors de la Rahola, tapeu-vos les orelles] a fer canviar l'opinió del poderós lobby jueu, que no veia amb gaire simpaties ni la Croàcia de Franjo Tudjman (un president amb tendències antisemites en un país d'herència ustaixa) ni la Bòsnia de l'islamista Alija Izetbegovic.

James Harff està orgullós de la seva feina, i celebra haver aconseguit el seu objectiu i el fet que els jueus ara associïn 'nazis' i 'perill' només amb 'serbis'. Podeu llegir més coses en anglès sobre aquesta manipulació tan lamentable en aquesta pàgina i també en aquesta altra (que encara no he llegit del tot, però sembla un llarg article, dividit en 5 parts, molt interessant sobre "l'altra història de la guerra").

(2) Ja que encara no he penjat els fragments del llibre "Medios Violentos" del Pascual Serrano (i em fa mal la consciència), com a mínim en reprodueixo un de la pàgina 139 sobre la guerra dels Balcans: En el documental Els condemnats de Kosovo (de Michel Collon, 2000) serbis, turcs, gitanos, musulmans, egipcis, goranis i tota una llista de grups nacionals i ètnics minoritaris donen fe de la persecució i neteja ètnica que s'està vivint avui a Kosovo. Només així podrem conèixer fets qua mai no s'expliquen als mitjans, com la desaparició de 1200 serbis a mans de la UCK, davant de 45000 soldats internacionals que no han trobat cap d'aquests desapareguts. O l'assassinat de 3000 gitanos després de l'ocupació i que van ser comptabilitzats com a musulmans pels seus cognoms. La neteja ètnica a Kosovo després de l'ocupació de l'OTAN ha estat atroç, i només els egipcis van passar de ser 100.000 a 35.000 que ara viuen en ghettos.

(3) Curiosament, en el mateix llibre, pàgines 70 i 71, Pascual Serrano ens parla d'un altre cas sagnant de manipulació mediàtica per part d'una empresa: El documental Vendre la guerra explica com es crea la campanya "Free Kuwait", finançada per una ONG anomenada "Ciutadans per a un Kuwait Lliure", que aporta 10 milions de dòlars a una empresa de publicitat anomenada Hill&Nowton. Apareix l'executiu de l'empresa i diu davant la càmera que com que la ciutadania nord-americana no reaccionava es van plantejar: “¿què podíem fer per a convèncer els nord-americans de la necessitat d'una intervenció? Calia convèncer-los de què Saddam era un boig perillós que calia aturar”. Reconeixen que van organitzar el conte de les incubadores (soldats iraquians haurien matat 312 nadons kuwaitians), i que el testimoni estrella va resultar ser la filla de l'ambaixador de Kuwait als EEUU.

(4) Això sí, a La Haia només hi ha el Karadzic i ens ho venen com un triomf de la justícia...

1 comentari:

Anònim ha dit...

Alucino con todo lo que estás descubriendo.

Y miedo me da que todas estas cosas se callen. No hay un maldito artículo en cualquier medio de comunicación que a raíz de la detención explique nada, ni recuerde la historia ni nada.