dilluns, 8 de juny de 2009

Tupinada electoral?

[Afegitó #2]: A Cardedeu (Barcelona) podem comparar les dades entre les actes (consulteu el PDF) i el que ha publicat el MIR (cliqueu aquí): els vots a II han baixat de 98 a 88! Segons sembla, ja s'ha contrastat una cosa semblant a Rubí i a Sant Feliu de Llobregat. [Afegitó #1]: Reprodueixo el "Comunicat davant del possible frau electoral" que han penjat avui a la pàgina d'Iniciativa Internacionalista: Estimats companys/es: Estem vivint emocions contraposades. Per una banda hem de felicitar a totes les nostres votants i simpatitzants pel gran recolzament que ens han donat. Volem felicitar sobre tot al poble basc, per la seva gran aportació en vots i els fantàstics resultats obtinguts, convertint-nos en la tercera força a Navarra i (encara per confirmar) en tercera força també a la Comunitat Autònoma Basca. Sentim no haver pogut escriure abans, però hem estat analitzant les dades a consciència i hem arribat a la conclusió de que aquí hi ha hagut una tupinada de proporcions històriques. A les dades evidents de tupinada a certs pobles de Guipúscoa, Biscaia i Navarra, on els nostres vots han estat canviats des del que s'ha recollit a l'acta fins el que apareix al Ministerio del Interior, s'han de sumar les abundants dades de votants que estem rebent mitjançant el correu electrònic. Bastants votants ens han dit que després d'haver dipositat el seu vot, de vegades juntament amb tota la família, en l'acta o en les dades del MIR apareixen 0 vots per a II. Fins i tot tenim informes de lectures d'altres partits on es citen més vots dels que aporta la web del MIR. A més a més les dades dels Països Catalans són més que sospitoses. Molts ciutadans diuen haver votat II i després han vist que no apareixen els seus vots computats, apareixent transvassats provablement al vot blanc o el nul. De fet l'augment de vot blanc i nul als Països Catalans és exagerat. Supera tot el que s'havia vist fins ara i en pobles on històricament l'independentisme català ha tingut resultats notables han desaparegut gairebé tots els vots. Estem treballant per recollir tota la informació que puguem, però la vostra participació és imprescindible. Necessitem el més aviat possible totes les irregularitats que s'hagin detectat, indicant municipi i província, districte i mesa electoral. Només d'aquesta manera es pot fer alguna cosa davant d'aquest atropellament. Així que siusplau poseu-vos en contacte amb el correu web@iniciativainternacionalista.org i envieu-nos totes les dades que pugueu. Així mateix en els propers dies informarem sobre les accions legals que haguem dut a terme i els seus resultats. --També se'n parla en aquesta notícia publicada a Zentik. * * * [Entrada original (08 de juny)]: Segons comentaris no contrastats de diferents pàgines d'internet (p.ex. d'aquesta de Kaosenlared o a través dels missatges Twitter de la pàgina d'Iniciativa Internacionalista) hi ha unes diferències molt sospitoses entre les actes electorals entregades a interventors (o apoderats) i les dades que es van donar al Ministeri d'Interior (i que aquest va fer públiques). Podrien considerar-se els inevitables errors humans a l'hora de transcriure les xifres als PDA (es veu que aquest ha estat el mètode usat), però no deixa de ser sospitós que sempre hi surti implicada (i perdent) Iniciativa Internacionalista... i els beneficiats partits petits extremistes espanyols. Alguns exemples (que no he traduït per qüestions de temps). Gairebé tots són de poblacions basques (cosa que fa pensar: ¿si allí, que ho controlaven, han fet això, que no hauran fet a Burgos o Segovia?): —Realmente se cree alguien que el POSI (?!) sea la primera fuerza de Amezketa con 113 votos?? —o que en Zumarraga el MSR tenga 219 votos?? —o que la falange saque 78 votos en Bermeo?? —o que 78 votos para Democracia Nacional en Billabona?? —o que 73 votos para Democracia Nacional en Soraluze?? —o que en Mendaro 58 votos DN mientras que II sólo 54??? —o que en Abadiño PACMA 36 votos y DN 33, por delante de Ezker Batua?! —Hemos constatado algún dato más en relación a los 14 votos no contabilizados para II en Erronkari (Nafarroa). No es ni error tipógrafico, ni informático, ni de transcripción; es un pucherazo en toda regla que alguien pretendía colar. En todos los lugares donde hemos podido mirar los datos aparecen los mismos resultados (exceptuando,claro está, el resultado real que es el que aparece en el acta del día de la votación) y el ejemplo más claro es que en el resultado de la participación ya se excluía previamente los 14 votos. Si hubiese sido error informático o de transcripción en una hoja de cálculo hubiese dado error (o mayor sumando) el cómputo total de los votos. Lo han intentado los muy cabrones, pero les hemos pillado. —En el valle de Salazar/Zaraitzu, en otro pueblecito llamado Oronz/Orontze, en el Pirineo también, la lista de II era la más votada con 11 votos y ha pasado a ser la última con 1. Se han comido por la patilla 10 votos. Hemos comprobado el acta y es así. ¿Otro error de tanscripción o informático?. En todos los ¿errores los perjudicados son los mismos?. Un poco raro, ¿no? En Nafarroa, también (aunque pendiente de confirmar por las actas) se han detectado más errores, y casualmente con II. En la zona de Lizarra, en Mañeru, concretamente ha pasado más de lo mismo y en Etxalar, con fuerte implantación de la IA, algo parecido. Un cas català el tenim a Granera, un poblet de la província de Barcelona on només voten 72 ciutadans. Sorprenentment, la segona força ha estat un partit espanyolista (AES: Alternativa Española) amb 13 vots. Compareu amb els resultats del 2004 consultant les dades del MIR. Ben sospitós... [Probablement, però, els vots corresponguins al PSOE]. Segons semblaria (també segons alguna d'aquestes fonts no contrastades), els diaris del grup Vocento (Abc, el Correo, etc.) haurien publicat les dades basant-se no en la informació que li havia arribat al Ministerio, sinó directament de les actes de les meses electorals (és a dir, les oficials i supervisades per interventors i apoderats, abans de ser "manipulades" en enviar-les). I és així que a Madrid, per exemple, Iniciativa Internacionalista treu 11.358 vots (i no els 3984 que dóna oficialment el Ministerio). I un últim punt sospitós (de moment), és el de l'espectacular augment dels vots blancs i nuls. En tot l'Estat, 125 mil vots en blanc més respecte de 2004 (totals: 220 mil), i 30 mil més de nuls (totals: 98 mil). A Catalunya és on les dades són més sorprenents: el vot nul s'ha triplicat (total 15 mil), i el vot en blanc s'ha... sextuplicat! (total: 57 mil). És a dir, aproximadament el 25% de tots els vots en blanc de l'Estat espanyol s'han donat a Catalunya. I és curiós que l'augment significatiu s'hagi donat aquest 2009, en què la candidatura d'II representava una opció de vot de protesta molt més radical... i que ha obtingut uns resultats molt més dolents que els vots blancs i nuls. Al Principat destaquem algunes poblacions on el vot nul i en blanc supera el 4%. Girona 4,89% Banyoles 7,15% La Bisbal d’Empordà 6,67% Celrà 5,12% Figueres 4,06% Santa Coloma de Farners 7,16% Cardedeu 5,44% Sant Celoni 5,93% Vilafranca del Penedès 4,18% Berga 4,08 % Sant Cugat del Vallès 4,03% Argentona 4,15% Matadepera 4,96% PS: També hi ha aquesta notícia (i comentaris) a Indymedia, d'on trec el següent: - El 2004 va haver 1.200 vots en blanc i 800 vots nuls a la provincia [de Castelló]. Aquests comicis ha hagut 2.800 blancs i 1200 nul, amb menys d'1% d'augment de la participació. -Al municipi de Benicassim el 2004 no va haver cap candidatura d'extrema dreta amb vots significatius. El partit més votat va ser D.N amb 3 vots. Aquestes eleccions, els vots al MSR al municipi de Benicassim son 171sent la cincquena força més votada, mentre que I.I solament treu 11 vots. Un poc dificil de creure, sobretoto pel que fa als vots de l'MSR. - Al web de I.I un votant de Castelló afirma que ha denunciat el trasvasament a un colegi electoral de 100 vots d'I.I a DN, incloent el seu propi vot. - Es sospita també que s'han apuntat vots d'I.I a partits com el PACMA o el POS,I amb l'objectiu que no es note massa. En concret, he trobat l'exemple de l'Alcora, on el PACMA misteriosament s'ha convertit en la 3ª força política amb 118 paperetes, el 3% dels vots. molt per davant del Bloc o EU, amb uns 60 vots cadascún. - a la Vall d'Uixó, on almenys a les eleccions europees de 1994 i 1999, les candidatures abertzales treien 17 (HB) i 24 (EH) vots respectivament, en aquesta ocasió I.I ha tret 15 vots. No obstant, el que crida l'atenció és que el POSI ha tret 177 vots (1'34%), convertint-se en la 4ª foça política. Per finalitzar la sospita, cal destacar que el POSI va treure l'any 2004 2 vots !!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Un matiz:
Donde comentas "Al Principat destaquem algunes poblacions on el vot nul i en blanc supera el 4%."...

creo que te refieres a que hay un incremento (!) superior al 4%, respecto la votación anterior, no?

Guille

Joan Vecord ha dit...

Ostia, pues no recuerdo de donde copié estos datos y no puedo confirmártelo, pero diría que no, que son los porcentajes totales reales de 2009, sin compararlos con 2004. Pero bueno, contando que suman los blancos y los nulos, tampoco no sería descabellado...

Vicent ha dit...

Molt bona la recopilació d'informacions.

No sé si hi haurà hagut frau intencionat contra II. Però sí he de dir que la idea no em resulta desgavellada. Parlem d'un Estat capaç d'il·legalitzar idees.