dimarts, 12 de juny del 2007

Ressenya de llibres

Aprofitant el temps vacacional i el consum forçat d'hores davant de la pantalla de l'ordinador, he pensat d'enriquir de tant en tant el meu blog (que bona falta li'n fa) amb les ressenyes d'alguns dels llibres que aniré llegint. Unes lectures que també es veuran afavorides per l'arrest domiciliari a què em sotmeten els petards. Malgrat tot, he d'admetre que al final sempre m'acaba resultant menys patidor de posar-me els auriculars davant de la tele o, millor encara, amb l'ordinador. La lectura sol ser un acte silenciós o, com a mínim, que requereix certa concentració, i aquests dies aniré ben escàs de capacitats concentratives. Però per si de cas, ja m'he abastit d'un seguit de llibres interessants. Com és habitual, (gairebé) cap novel·la i tot assajos amb què confio aprofundir en el meu malestar:

  1. Com ens enganyem. Joan Garcia del Muro. Ed. Bromera 2007

  2. Leer con niños. Santiago Alba Rico. Ed. Caballo de Troya 2007

  3. Comprender Venezuela, pensar la democracia. Carlos Fernández Liria y Luis Alegre. Ed Hiru 2006

  4. Educación para la ciudadanía. Carlos Fernández Liria y Luis Alegre. Akal. 2007

  5. El año que tampoco hicimos la Revolución. Colectivo Todoazen. Ed. Caballo de Troya 2005

  6. El sabio, el mercader y el guerrero. Franco Berardi (Bifo). Ed. Acuarela. 2007