diumenge, 24 de setembre del 2006

La Merdcè

El cap de setmana de la Mercè està resultant pastós i lamentable. Estic cansat i desanimat, i no em ve gens de gust contactar amb les masses festives que omplen els concerts i espectacles: és evident que això encara em desanimaria més. Sovint, quan veig els estils i maneres d'aquest jovent, que he de suposar esquerranós, sento no gaire diferentment de quan llegeixo Libertad Digital, és a dir, una barreja de ràbia i fàstic, però amb l'afegit punyent de la decepció. Porto uns dies absolutament girat, i prou me n'estic de provar d'esforçar-me en públic a supurar optimisme, ja que els resultats de tals concessions sempre han estat patètics. Em toca ser pacient uns dies, i esperar que passi aquesta mala sintonia amb el món. I sort que ja tenim internet al pis i puc injectar-me 4 megues de distracció i estupidesa visual, perquè la resta de recursos habituals m'estan fallant: no puc desgastar-me físicament perquè hi ha risc de tempestes (i no puc córrer ni jugar a bàsquet) ; tampoc puc llegir cap dels assajos que tinc encetats, bé sigui perquè estic ofuscat i sóc incapaç de concentrar-me en frases de més de 10 paraules, o bé perquè, fet l'esforç, me n'adono que allò que m'expliquen no m'interessa prou. I la novel·la que vaig començar l'altre dia, Neopàtria de l'Hèctor Bofill, ha acabat per atravessar-se'm definitivament quan ja enfilava les 300 pàgines. D'aquí uns dies no dubto que faré l'esforç d'acabar-la, perquè m'interessa les informacions que va donant transversalment de la gent de l'estil imparable. No podré agrair mai prou la sort que he tingut naixent a Catalunya, petit microclima on s'hi assagen a petita escala tots els assots intel·lectuals que sometran el món occidental. Observar aquesta gent (i també els boadellans del Partit per la Ciutadania, amb els que tenen més correpondències que les tots ells desitjarien) és la millor preparació per la travessia que ens espera. Però ja estic pensant massa en tot allò que m'atabala, i tinc els nervis massa a flor de pell. Me'n torno a l'internet i a l'anestèsia.