dijous, 1 de novembre del 2007

Recuperar velles anotacions

Aprofitant l'experiència satisfactòria (amb el llibre d'ahir) d'haver de transcriure unes notes ja elaborades, he pensat fer un pas més en la vagància i anar penjant al bloc les notes ja transcrites que guardo a l'ordinador. És clar que acabaré ràpid, perquè la majoria d'anotacions sobre llibres o entrades de diari que havia anat elaborant les vaig perdre amb la sobtada i inoportuna mort d'un disc dur, i només en conservo les poques que per circumstàncies diverses vaig arribar a copiar en algun disquet de 3,5'' (sí, només han passat 5 anys, però les copiadores de Cds eren un luxe, i les memòries USB pura ciència ficció). Podria dir que, en penjar-les a internet, m'asseguro de no tornar a patir una pèrdua d'aquestes, però sóc plenament conscient de què el suport informàtic (i encara més internet, que depèn de servidors externs) no ofereix cap garantia de durabilitat, ja sigui material (mort del servidor que m'ofereix aquest bloc) o ideològica (qui sap fins a on arribarà la censura a internet en els temps venidors). De fet, conservo moltíssimes més anotacions en format paper, ja que una vegada vaig tenir la genial idea (més per motius pràctics que per previsió) d'imprimir-ne algunes i fer-me'n un dossier. Però com que aquests reclamarien l'esforç afegit d'haver de tornar a teclejar-les, queden relegades a un segon pla. [Sí, ja ho sé, avantposar la comoditat a la qualitat és un criteri d'allò més patètic, però què hi farem, sóc així]. Com a mínim, espero que aquestes relectures resultin interessants en algun aspecte.