dijous, 25 d’octubre del 2007

Homenatge als petits programents

M'acabo d'instal·lar un nou client de missatgeria instantània (és a dir, un messenger) i n'estic força contet, malgrat que m'ha costat la hòstia de configurar i porto poques hores d'ús. De moment, sembla que més o menys tothom em rep, cosa que no em passava amb el de Yahoo, amb el que alguns usuaris del Hotmail no em rebien. Però encara tinc molta gent pendent que vaig "perdre" quan em vaig passar a Yahoo i hauré d'esperar uns dies per a veure si és que es tornen a connectar o els condemno a seguir tenint perduts. A més, ara també hi puc tenir els de Google Talk (és a dir, Gmail). En homenatge a aquest programet, i a uns quants més de gratuïts (i sovint de codi obert) que he trobat per la xarxa i que em faciliten la vida, en faig una llista d'agraïda publicitat: Psi - Client de missatgeria instantània multiplataforma. He sentit a dir que estarà també en català. POP Peeper - Notificador de correu multiplataforma (és a dir, m'avisa quan rebo un correu a qualsevol dels comptes que tinc oberts: Hotmail, Yahoo i Gmail). Disponible en català. Em complementa l'anterior, perquè no he trobat cap programa que sigui "messenger" multiplataforma i alhora un notificador de correu també multiplataforma. Algú en coneix cap? Mp3Tag - Per a canviar les etiquetes dels MP3 i poder-les ordenar en la seqüència desitjada. Em veig obligat a fer-lo servir per culpa del puto iPod, que m'ordena els arxius com li dóna li surt dels pebrots i m'emprenya sobremanera, sobretot quan intento seguir el Harry Potter i em passa del arxiu Harry001.mp3 al Harry010.mp3 saltant-se tots aquells que la lògica (i el propi iTunes!) diuen que hi ha entremig. LupasRename - Es complementa amb l'anterior per a solucionar els defectes del puto iPod. Amb aquest programa puc canviar el nom de molts arxius alhora, de tal manera que precedeixo els arxius mp3 del Harry Poter amb un sèrie 001 002 003 etc. Tot seguit, amb el programa abans esmentat, puc reescriure l'etiqueta dels mp3 associant el nom de l'arxiu amb el que seria el títol de la "cançó", de tal manera que l'imbècil de l'iPod ho entengui. FastStone Photo Resizer - Per a convertir moltes fotos alhora a una altra mida, normalment més petita per tal de poder-les enviar còmodament per internet. IZArc - Una compressor diuen que més complet que els clàssics WinRar o WinZip, i també disponible en català. Serveix, per exemple, per a enviar a la germaneta les últimes 200 fotos de la marona i la gossa esplaiant-se al sofà (prèviament empetitides pel FastStone abans esmentat) en un sol arxiu. Express Rip - Per a tenir una còpia de seguretat d'aquell CD que vau comprar amb tant d'amor i respecte per l'SGAE. I segur que me'n deixo algun! Evidentment, encara que són molt més coneguts, un record també pels clàssics: OpenOffice (com el de Microsoft, però gratuït), Winamp (per a escoltar música), Emule (per a fer un tast d'aquell disc que després comprareu amb aquell amor i respecte per l'SGAE), Firefox (no em foteu que encara useu l'Explorer?), AVG (antivirus potent i gratuït), Ad-Aware o Spy-Boot (buquen troians, cookies i cuques), etc. Aviam si m'atreveixo d'una punyetera vegada a fer el salt de veritat i passar-me al Linux! Perdria algun d'aquests programents, però en trobaria d'altres.